Gå til indhold
FORSIDEN | LÆS OP | REN TEKST | PRINT | SITEMAP |
Header

Mobillab, bestilling i Webreq

Bestilling af prøvetagning på plejehjem, institutioner og eget hjem
 

  • I feltet ’Rekvisitionstype’ vælges ’Prøve tages af mobillaboratorium’.
     
  • Klik på ikonet ’Mobillab’ i højre side. Derved fremvises en boks som er udfyldt med oplysninger, som hentes via lægesystemet.
     
  • Ved prøvetagning på pt’s hjemadresse, klikkes på ’Benyt patientadresse’ og derefter i feltet ’Prøvetagningsadresse’. Derved fremkommer en liste med adresser, som er skrevet på en form, som er tilpasset den automatiske ruteberegning. Den præcise adresse skal vælges via listen, også selv om det ser ud til, at skrivemåden er helt ens. Herved fremkommer de mulige prøvedatoer inden for 30 dage, og den ønskede prøvedato vælges.
    OBS-OBS – hvis den korrekte prøvetagningsadresse ikke kommer frem i listen, kan det skyldes, at adressen ligger i et område, hvor Mobillab-Kolding, Mobillab-Vejle eller evt Mobillab-Odense støder op til hinanden. Da det er meget vigtigt for ruteplanlægningen, at den korrekte adresse er valgt fra listen, kan det derfor være nødvendigt, at skifte til andet laboratoriums mobillab. Dette gøres i øverste venstre hjørne i feltet ’Laboratorium’. Bestillingen gøres derefter færdig i det valgte laboratoriums adgangsområde. Når der ønskes prøvetagning af SLB’s mobile prøvetagning, kan der kun vælges Kolding Sygehus eller Vejle Sygehus.

     
  • Hvis prøvetagning ikke skal foregå på hjemadressen, skrives adressen direkte i adressefeltet, og den nøjagtige adresse vælges fra den fremviste liste. Herefter kan der vælges prøvetagningsdato.
     
  • Indtast kontakttelefonnummer, hvis prøvetageren skulle have behov for at kontakte plejepersonale/hjælper i forbindelse med prøvetagningen.
     
  • I kommentarfeltet skrives informationer, som prøvetageren har brug for i forbindelse med prøvetagningen (undlad venligst at skrive tegn).
     
  • Klik ok.
     
  • Vælg de ønskede analyser.
     
  • Klik på ’Udfør’. Rekvisitionen sendes herved til rekvisitionshotellet, hvor laboratoriet henter den lige inden prøvetagningen (efter kl 12 sidste hverdag inden prøvetagningen).
     
  • Hvis der kommer rettelser eller tilføjelser til rekvisitionen efter den er sendt afsted, skal laboratoriet kontaktes, da de allerede kan være i gang med ruteplanlægningen.
     
  • Afbestilling af prøvetagning kan foretages indtil kl 12 sidste hverdag før prøvetagningen. Hvis rekvisitionen allerede er sendt ud af lægesystemet, klikkes på ’Sendte’ øverst i billedet, og den ønskede rekvisition vælges. Klik på ’Slet’ øverst til højre, rekvisitionen vil herefter figurere som slettet i listen, og der vil blive sendt en besked til laboratoriet, at bestillingen er aflyst.
     

 

 


Siden er sidst opdateret 19-08-2019.
Kontakt: admtda



Sygehus Lillebælt | Telefon 76 36 20 00 | Send sikker e-mail til Sygehus Lillebælt